De Little People van Slinkachu in Antwerpen

Twee dagen, 4 en 5 mei 2012, van 11 tot 18 uur, staan de kleine mannetjes van Slinkachu op vijf plaatsen in Antwerpen. Het doet wat aan de Olifant en de Reuzen denken, die in het verleden tijdens de zomer van Antwerpen, de stad bezochten. Het eerste tafereel vinden we op het Kievitplein en daar krijgen we een briefje met alle locaties op.

Ik kende de mannetjes al van in Slinkachu’s boek, ‘Little people in the city’. Toch verbaast het me nog hoe klein ze in ’t echt zijn.

Ik denk dat de dame, in het tafereeltje zich nu wel helemaal veilig voelt.

Aan een vuilnisbak op enkele grijze vuilzakken ligt een grasveldje met een familie met spelende kinderen.

Ik vraag me af of Slinkachu weet heeft van de ring die als een open riool door Antwerpen loopt.

Dit tafereeltje is gebruik voor de omslag van de Engelse versie van ‘De Helaasheid der Dingen’ van Dimitri Verhulst.

Hier horen GAS boetes bij.

Op enkele meter van het tafereel (onscherp in de achtergrond) ligt er hondepoep en een gebroken bokaal tomatensaus.

Je moet roeien met de riemen die je hebt…

Dit lijkt me niet pedagogisch verantwoord.

De vijf installaties liggen allemaal in Antwerpen 2018. De meeste rijden erlangs met de fiets, te voet is het een stevige wandeling. Met tweemaal koffie en ’s middags een broodje eten heb ik er 5 uur over gedaan. Foto’s nemen inbegrepen.

Over Flash

Mijn eerste foto's maakte ik nog voor ik een tiener was. Ondertussen is het een passie. Hoewel ik alle scheikundige processen van beeldvorming heb geleerd, ben ik nog steeds in de ban van de magie van analoge fotografie. Digitaal mag dan voordelen hebben, analoog is meer fun.
Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en Tentoonstellingen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op De Little People van Slinkachu in Antwerpen

  1. Nil zegt:

    Heel toffe foto’s – ’n paar knipoogjes zijn ook heel grappig en raak… šŸ™‚ Maar bij alle foto’s dat verband leggen met wat er fout loopt in Antwerpen komt bij mij toch ’n beetje bitter over. Waarom niet ook gewoon even genieten van iets plezants en het beeld laten spreken?

Geef een reactie

