In MASsa naar het MAS

Hoe harder men ergens over roept hoe sceptischer ik word. Gewoonlijk is het sop de kool niet waard. Met die instelling ben ik naar het MAS gaan kijken. Ik heb mijn mening moeten herzien, het MAS is het bezoeken zeker waard. 

Voor het MAS staat tijdelijk Scotch Gambit een soort speedboot op waterski’s van de Antwerpse kunstenaar Panamarenko. Hij maakte het schip om te reizen naar de ruimte van de verbeelding. De man op de voorgrond is een toevallige bezoeker, die onder de indruk lijkt van de kracht van zijn verbeelding.

De jachten brengen een vakantiesfeer.

Port of Antwerp

In de lage gebouwen naast het MAS is een ruimte met een multimedia show over de Port of Antwerp. Een ode, met een 360° projectie van de havenactiviteiten

Onder het projectiescherm staan een aantal aanraakschermen

En op de vloer zie je een platte grond van de haven.

Het MAS

Voor het MAS ligt een plein met een mozaïek die je vanuit het gebouw kan bekijken.

Golvend glas beeldt het golvende water van de Schelde uit.

Er is geweldig veel te zien met veel afwisseling zodat ook kinderen er iets aan hebben.

In deze kamer maakt de bezoeker deel uit van het kunstwerk

Vanop elke verdieping zie je weer een ander deel van de stad.

Op het dak zie je de stad en de haven. Het geeft een schok om vanuit het museum, terug in de werkelijkheid te komen.

Over Flash

Mijn eerste foto's maakte ik nog voor ik een tiener was. Ondertussen is het een passie. Hoewel ik alle scheikundige processen van beeldvorming heb geleerd, ben ik nog steeds in de ban van de magie van analoge fotografie. Digitaal mag dan voordelen hebben, analoog is meer fun.
Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en Tentoonstellingen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

