Brussel eXtra Large

Met een groep fotografen op stap, zo wil je niet gezien worden. De onderstaande foto zegt genoeg. Om niet te hard op te vallen heb ik alleen maar een oud compact fototoestelletje meegenomen, een Leica Mini Zoom.   Gelukkig bezochten we Brussel en daar wordt ik niet gauw herkend. We wandelen van het Zuid station  via een tentoonstelling van Capa tot Brussel Centraal.

243_241
Het nadeel van in groep te fotograferen is dat iedereen dezelfde foto schiet.
Wat is er nu zo de moeite waard, dat we allemaal die ene foto willen hebben.
Wat was er zo de moeite waard, dat iedereen die ene foto willen hebben.
Hier wordt BXL .... BXXXL
BXL  in XXXL.
Wat voor de een oude rommel is, is voor de andere ....
Wat voor de één oude rommel is, is voor de ander ….
Als fotograaf herken je onmiddellijk Henri Cartier Bresson, ook al is die wat ongewoon gepresenteerd.
Als fotograaf herken je een Henri Cartier Bresson onmiddellijk,  ook al is die wat ongewoon gepresenteerd.
Nostalgie
Nostalgie…
Wie zou hier nog mee gespeeld hebben?
Eens de droom van een meisje.
Wat zou er van haar geworden zijn?
Wat zou er van haar poppen geworden zijn?
en van hen?
en van hen?
Het leven zoals het is.
Het leven zoals het is.
Hoe lang maken openbare telefoons nog deel uit van ons straatbeeld?
Hoe lang maken openbare telefoons nog deel uit van ons straatbeeld?
Kunst?
Kunst?
Ik stond hier natuurlijk niet alleen. Net op het ogenblik dat we een vrijwilliger willen aanduiden om in het beeld te gaan staan, komt er een man langs. Ik druk af. Maar bij een compact fototoestel ligt er een eeuwigheid tussen het afdrukken en het maken van de foto. Genoeg tijd om een tweede man in beeld te brengen die van een goede foto, zonder het te weten een heel goede foto maakt. Een beetje geluk helpt.
Ik stond hier natuurlijk niet alleen. Net op het ogenblik dat ze een vrijwilliger willen aanduiden om in het beeld te gaan staan, komt er een man lang. Ik druk af. Maar bij een compact fototoestel (Leica mini zoom)  ligt er een eeuwigheid tussen het afdrukken en het maken van de foto. Genoeg tijd om een tweede man in beeld te brengen die van een goede foto, zonder het te weten een heel goede foto maakt. Soms heb je wat geluk nodig.
Manneke pis symbool voor den Brusseleer
Den eersten burger, symbool voor den vrije Brusseleer

Voor meer foto’s klik hier

Over Flash

Mijn eerste foto's maakte ik nog voor ik een tiener was. Ondertussen is het een passie. Hoewel ik alle scheikundige processen van beeldvorming heb geleerd, ben ik nog steeds in de ban van de magie van analoge fotografie. Digitaal mag dan voordelen hebben, analoog is meer fun.
Dit bericht werd geplaatst in Uitstappen en reizen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

