Van Afrika tot in Amerika … met een GSM camera

Als 50+ mag ik vandaag, met mijn echtgenote, voor een spotprijs, naar de Zoo. Het is van in de tijd, dat de beesten nog spraken geleden, dat ik nog in de ‘zollogie’ ben geweest. Nu spreken de dieren niet meer, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gemis gaan opvangen

Een dergelijk avontuur vraagt een goede voorbereiding en buiten een 37 zakkenbroek om mijn overlevingskit in te steken, besluit ik licht te reizen.  Misschien moet ik wel gaan vluchten. Als fototoestel gaat alleen mijn Nokia GSM met 2 Megapixel camera mee.

Geen reflex met de nodige telelenzen, ik zal mijn fotografie moeten aanpassen. Ik ga geen foto’s nemen, die op postkaart of in een boekje te koop zijn. Vandaag zet ik een andere bril op.

In Antwerpen heerst momenteel een olifant epidemie
In Antwerpen heerst momenteel een olifant epidemie en dan zeggen ze dat die dieren bedreigd zijn.

De mens is natuurlijk ook een dier.

Homo Mechanicus
Homo Mechanicus

Maatschappelijke problemen als communicatie tussen de seksen, werkgelegenheid en religie worden niet uit de weg gegaan.

Aan zo'n man heb je helemaal geen klap.
Aan zo’n man heb je geen klap.
Werkweigeraar
Werkweigeraar
Tante Nonneke
Tante Nonneke

Verschillende bezoekers hebben niet door dat hieronder een spiegel staat.

Spiegel
Spiegel

Ook binnen de muren van de Zoo is de olifant epidemie duidelijk. Ze houden zelfs een wedstrijd paalzitten.

Paal-Olifant
Paal-Olifant

De gaten in de vacht van deze ijsbeer tonen de strijd tegen de vervuiling van de zee.

Het gaat niet goed met de ijsberen
Het gaat niet goed met de ijsberen

Interessante diersoorten vond ik:

Vliegende vis
Vliegende vis
Ballonvis
Ballonvis
Waterslang (=geen familie van de tuinslang)
Waterslang (=geen familie van de tuinslang)
Bronstige uil en steenarend
Bronstige uil en steenarend
Lapjes kat
Lapjes kat

Mensen onderschatten de gevaren in een ZOO.

Het zal je maar overkomen
Het zal je maar overkomen

Behoort onderstaand specimen tot de mensen, dieren of planten?

Woudreus
Woudreus

Van al dat ontdekken krijg je honger. En ook in het restaurant merk je het overaanbod aan olifanten. We besluiten een Big Elephant en een Pinguïn menu te nemen. Met zulke dieren op het menu, is het logisch dat de prijs veel hoger ligt dan, pakweg de McDo. Er zijn nu eenmaal meer runderen dan Fanten.

Of het aan de keuken lag, weet ik niet, feit is dat ik ’s avonds nog steeds een voze olifanten smaak in mijn mond heb. Als we nogmaals naar de Zoo gaan nemen we zoals de meerderheid ons eten mee.

Links op de voorgrond de big Elephant en links achter de Pinguin
Links op de voorgrond de big Elephant en links achter de Pinguin

In het spoor van 1958 ook nu een blik op de toekomst.

De toekomst
De toekomst
Toekomst
De toekomst, misschien spreken de beesten dan weer.

Van mijn favoriet dier was enkel een afbeelding op doek, geschilderd door ‘Roman’ beschikbaar.

Ik ben steeds een poezen liefhebber geweest.
Ik ben al heel lang een poezen liefhebber.
Over Flash

Mijn eerste foto's maakte ik nog voor ik een tiener was. Ondertussen is het een passie. Hoewel ik alle scheikundige processen van beeldvorming heb geleerd, ben ik nog steeds in de ban van de magie van analoge fotografie. Digitaal mag dan voordelen hebben, analoog is meer fun.
Dit bericht werd geplaatst in Fototoestellen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

